Evaluare psihologica copii pentru inscrierea la gradinita sau scoala
Evaluare psihologica copii pentru inscrierea la gradinita sau scoala
Decizia inscrierii la gradinita, clasa 0 sau clasa I framanta deseori parintii. Mai mult, odata ce si-au inscris copilul la gradinita, multi parinti doresc sa stie in ce masura acesta isi dezvolta corect aptitudinile de scolaritate care vor sta la baza performantei scolare de mai tarziu si ce pot face pentru a-i asigura o dezvoltare armonioasa.
Aptitudinile de scolaritate („school readiness“) includ atat aspecte comportamentale, emotionale si de dezvoltare, cat si cognitive, mai exact: gradul de autonomie al copilului si abilitatile sale adaptative, stabilitatea sa emotionala, nivelul de dezvoltare corespunzator varstei, dar si detinerea prerechizitelor cognitive necesare (cunoasterea conceptelor si utilizarea operatiilor cognitive de baza, a cifrelor si literelor, etc).
Psihologul pentru Copii Monica Bolocan va ofera servicii de:
1. Evaluare psihologica a nivelului de dezvoltare pe 6 arii de competente (cognitive, emotionale, sociale, de comunicare si limbaj, de autonomie si de motricitate) precum si evaluarea prerechizitelor scolaritatii (setul minim de competente necesare pentru inscrierea la gradinita sau scoala). Evaluarea include:
- Nivelul cognitiv general
- Detinerea si utilizarea conceptelor si operatiilor cognitive de baza
- Dezvoltarea abilitatilor matematice si de scris-citit
2. Recomandari individualizate de educatie pentru:
- Dezvoltarea armonioasa pe cele 6 arii de competente
- Dezvoltarea aptitudinilor de scolaritate
Recomandarile includ exercitii si activitati de formare a competentelor de invatare, formarea premiselor scris-cititului, formarea reprezentarilor matematice, educarea senzoriala si cognitiva, exercitii de concentrare a atentiei si memorare, dezvoltarea comunicarii si a limbajului.
Recomandarile pot fi aplicate atat la cabinet, de catre specialist, cat si acasa, de catre parinti, bunici sau bona, pe baza unui plan de exercitii si activitati recomandate de specialist in functie de profilul de invatare al copilului.